Walcowanie.

Jeśli nauczyliśmy sie topić srebro na sztabki, to następna czynnością jaką wykonujemy jest walcowanie. Musimy sobie odpowiedzieć na pytanie do czego będzie nam służyła blacha.Czy będziemy chcieli zrobić, oprawki,spody a może szarnir? Ja użyję blachy do pokazania wam jak wykonać z niej oprawke/-ki   w sytuacji gdy nie mamy taśmy z oporem. Przyznam szczerze, że ja osobiscie nie używam takiej taśmy. Zawsze robię oprawki z blachy, no ale to już będzie temat na następną notatkę:)

Blacha na oprawki musi być cienka a na spody trochę grubsza. Nie będę tu podawać z jubilerka dokładnością  ile dokładnie powinna mieć grubości.Każdy sam wie jaką potrzebuje. Powiem tylko tyle ze minimetr to za dużo nawet jak na spody.

Zaczynamy walcować:

Efekt końcowy mamy taki:

Następnie blachę musimy wyżarzyć żeby była miekka.Wtedy łatwo się z niej wycina żądane kształty i jest bardziej plastyczna.

Musimy pamietać, że dobrze wyżarzona blacha to taka która na całej swej długości jest jednakowego koloru. Jeśli da się zauważyć różne kolory na blaszce to znaczy, ze jest źle wyżarzona. Grzejemy do czerwoności ale tez trzeba uważać zeby jej nie nadtopić🙂

Tak wyżarzona blacha jest przygotowana do dalszej obróbki.

Powodzenia:)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: