Nie wszystko złoto, co się świeci…

Do pisania podchodzę już czwarty raz. Za pierwszym razem brakowało mi pomysłu, za drugim weny, a za trzecim i czwartym razem, to co napisałam niefortunnie mi się skasowało. Ale charakterna jestem, więc mam kolejne podejście. Początki zawsze i wszędzie są trudne, dlatego absolutnie mnie to nie zniechęciło. Teraz przynajmniej się wycwaniłam i będę korzystać z full opcji jakie daje mi ten blog. Na początek “zapisz szkic” ;-)

W tytule tej notki, zawarta jest odwieczna święta prawda. Od dziecka lubiłam błyskotki i wszystko to, co miało choć najmniejszy połysk. Od dziecka też, miałam styczność z zawodem jubilera. Od wczesnych już lat, chodziłam z mamą do pracy, stanowczo wtedy stwierdzając, że przedszkole  nie  jest dla mnie. Gryzłam dzieci;-)

I stało się. Już w wieku 10 lat wiedziałam kim będę.

Kto był ten wie, jaki specyficzny zapach ma zakład jubilerski.

Tańczące bębny na wielkich mechanicznych stojakach w kształcie sześcianów, wypełnione wkładem polerującym, bądź stożkami szlifierskimi. W powietrzu zapach płynów polerujących, proszków i past. W oddali dźwięk palników i maszyn. To piękne gdy się patrzy na coś, co powstaje  z niczego i to jeszcze  wychodzi spod naszych palców. Tym bardziej jest to piękne, gdy w zrobienie czegoś wkładamy serce, staramy się być precyzyjni, by to co zrobimy, cieszyło oko, zachwycało ducha, a przede wszystkim było funkcjonalne i trwałe.

Niestety by ten zawód mógł Cię cieszyć i stawiał Cie na takim etapie na którym obecnie jestem ja, potrzeba wiele lat praktyk. Ja mam ich już 13 i jestem w 100% samowystarczalna jeśli chodzi o produkcje unikatowej biżuterii. Pomysły na wzory też przychodzą z czasem jak i wyczucie na kolory i kształty. Po latach wypracujesz swój własny charakterystyczny, tylko dla Ciebie styl.

Gdy zaczynałam, brakowało mi stron o tej tematyce, gdzie mogłabym zobaczyć od strony technicznej jak coś wykonać. Brakowało stron ,gdzie znalazłabym praktyczne porady i patenty. Dlatego teraz postanowiłam, że sama zacznę pisać bloga, gdzie zdradzę parę sztuczek i pokarze jak coś wykonać.

Blog ten jest kierowany do osób zaczynających przygodę z jubilerstwem, samouków jak i wszystkich zainteresowanych. Można tu pisać swoje spostrzeżenia, uwagi jak i zdradzać różnego rodzaju patenty. Pytania również mile widziane. Na każde postaram się odpowiedzieć.

Będzie dużo zdjęć i filmów, by wszystko było czytelne i zrozumiałe. Tak więc, zaczniemy od początku. Pokaże jak się topi srebro(ręcznie),  jak przygotować sobie materiał i lut na oprawki.

cdn…

Skomentuj

